vrijdag 16 december 2016

TONEELGROEP AMSTERDAM WORDT BELOOND


EEN ZOPAS BINNENGELOPEN BERICHT  

De belangrijkste sponsors van Toneelgroep Amsterdam [tga] herhalen hun vertrouwen in het gezelschap. In plaats van het bericht te plunderen en flink beschadigd onder eigen naam te publiceren, krijgt u het integraal in de versie zoals het aanmeerde in mijn mailbox. 
Extra: twee foto's van de gescheiden plechtigheden, aan het verschil van locatie en aan het hemd te zien van algemeen directeur van tga, Ivo van Hove. 
Het is geen wereldnieuws, maar wel belangrijk. Omdat het aantoont hoe kunst en economie prachtig kunnen samenwerken als beide partijen op gelijke voet staan: Het succes van tga is namelijk bovengronds te merken aan de producties, maar ondergronds aan de gedegen structuur en een ijzersterk bestuur. Dat is niet alleen het werk van de algemeen directeur, maar van een hechte ploeg, zowel individueel functionerend als in groep. 

guido lauwaert 
gent, 2016-12-16 




PERSBERICHT, 16 DECEMBER 2016
Accenture en Rabobank kiezen voor Toneelgroep Amsterdam
Deze week bekrachtigden de twee hoofdpartners van Toneelgroep Amsterdam de voortzetting van hun samenwerking. Zowel Rabobank Amsterdam, als Accenture onderkennen hiermee het belang van TA voor de internationale uitstraling en de economische bedrijvigheid van de stad.
Met ingang van 2017 worden de corporate partnerships van TA met zowel Rabobank Amsterdam (Amsterdam Partner), als Accenture (Performance Partner) voortgezet voor een periode van meerdere jaren. TA behoort (inter)nationaal tot de gezichtsbepalende gezelschappen van de culturele en creatieve sector in Nederland. Met een jaarlijks bezoek van meer dan 120.000 toeschouwers vervult TA zowel een economische, als een internationale ambassadeursfunctie voor Amsterdam als stad waar het goed toeven en investeren is. Het gezelschap heeft daarnaast bijzondere aandacht voor de ontwikkeling van jong talent. De combinatie van deze internationale werking, de sterke binding met de lokale samenleving en de aandacht voor talentontwikkeling vormen de verbindende factoren voor Rabobank Amsterdam, Accenture en TA om hun samenwerking te verlengen.
Ivo van Hove, directeur Toneelgroep Amsterdam: ‘Wij zijn zeer verheugd dat onze beide partners de samenwerking met TA continueren. Dit is een duidelijk signaal dat, ieder binnen het eigen vakgebied, overtuigd is om te investeren in excellentie, innovatie en talentontwikkeling. Rabobank Amsterdam en Accenture zijn vanaf de eerste dag dat onze partnerships van start gingen, loyale en betrokken partners gebleken. Ik ben van mening dat hun blijvende toewijding aan het delen van kennis een verdere verrijking betekent voor onze ambities. TA is er trots op om samen te kunnen werken met deze twee toonaangevende bedrijven.’
Alphons Kurstjens, Directievoorzitter Rabobank Amsterdam: 'Wij zijn verheugd ons partnership met Toneelgroep Amsterdam, één van Amsterdams meest toonaangevende culturele instellingen, te verlengen. Als Amsterdam Partner van het gezelschap onderkennen wij hiermee het belang van TA voor de internationale uitstraling en de economische bedrijvigheid van de stad.'
Manon van Beek, Country Managing Director Accenture: 'Wij brengen het partnership graag weer een stap verder. Als Performance Partner zoeken we voortdurend naar de optimalisering van de samenwerking, zo blijven we samen groeien. De combinatie van de inhoudelijke verbinding en de opvallende overeenkomst op het gebied van innovatie maakt dat ons partnership met TA boven een gewone sponsorrelatie uitstijgt.’
TA is ervan overtuigd met Rabobank Amsterdam en Accenture de juiste partners te hebben gevonden om haar langetermijndoelstellingen te behalen. Zij maken het mede mogelijk om ook in de toekomst een zo breed mogelijk publiek van kwalitatief hoogstaande producties te voorzien en de talenten van morgen te waarborgen.


Rechts: Alphons Kurtjens, directievoorzitter Rabobank, Amsterdam
[foto: Bart Lunenburg] 

Rechts: Berend de Jong, Managing Director Accenture
[foto: Bart Lunenburg] 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten