maandag 17 april 2017

ADIEU HENRI-FLORIS JESPERS


Henri-Floris Jespers - tekening: Jan Scheirs 


Ik heb je liefgehad als Alcohol
Uit: De tijd van een vreemdeling (1967)
 
Ik heb je liefgehad als Alcohol
Tabak, de verslavende werking
van vrienden, een weifelende
vervoering van weelderigheid.
En met de sprakeloze, slapeloze
plaag van mijn onmacht
versier je toch zo graag in mijn nacht
de gebaren van je pracht.
Wat blijft er na zoveel waken
dan nacht en nevel over de daken ?
Waar ben je nu, Gebalsemde,
in de slaapdoos van mijn herinnering ?
Mijn vrienden hebben sterren op hun voorhoofd
en een hart vol geurige kwelling
Ik, ik word getergd door het licht. 

Henri-Floris Jespers 
Uit de oude doos:
Van l naar r: Hugo Schiltz, Walter Soethoudt, Henri-Floris Jespers, Georges Adé

Geen opmerkingen:

Een reactie posten